a vargalandshop.hu weboldalon elérhető online áruház vonatkozásában.
Hatályos: 2023. január 1. napjától.
A vargalandshop.hu weboldalon elérhető online áruházat Varga Márk EV. (továbbiakban Vállalkozás) üzemelteti.
Vállalkozás adatai:
Székhelye: 2030 Érd, Deák Ferenc utca 45-47. (Nincs ügyfélfogadás)
Képviselője: Varga Márk
Adószám: 58979169-1-33
Nyilvántartási száma: 57163608
Statisztikai számjel: 58979169-4791-231-13
A kapcsolattartás elektronikus levelezési címe: vargalandshop@gmail.com
Tárhely, webshop szolgáltató adatai (https://www.vargalandshop.hu - Kezdőoldal vonatkozásában):
Neve: Shopmasters-Informatika Kft.
E-mail címe: kapcsolatshopstart.hu
Székhelye: 2200 Monor, Ady Endre u. 24
A vállalkozás az ÁSZF-ben ismerteti a Webáruház szolgáltatás igénybevételének általános feltételeit, a vállalkozás és a vásárló jogait, kötelezettségeit. Vállalkozás online áruházában (Webáruház) történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges az ÁSZF-ben meghatározott módon. A webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat. A webáruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele az ÁSZF elfogadása. A feltételek elfogadásának minősül, ha a vásárló a szolgáltatást igénybe veszi, azaz rendelést ad le a Webáruházon keresztül.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően, a Vállalkozás Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadók. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt cégünk nem iktatja, ezért utólag nem hozzáférhető.
Fogyasztói panaszkezelés/panaszügyintézés: a vargalandshop@gmail.com címen történik.
A Webáruház szolgáltatással kapcsolatos reklamációkat minden esetben kivizsgáljuk és a bejelentést követő 14 naptári napon belül választ adunk.
A termékekkel kapcsolatos jótállási, szavatossági igényeket a „Jótállás, szavatosság, reklamáció” fejezetben ismertetettek szerint kezeljük.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy amennyiben a jelen ÁSZF-ben ismertetett eljárás során nem sikerül panaszát rendezni, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. §-a értelmében az Ügyfélnek fogyasztói jogvita esetén lehetősége van a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületeknél a Vállalkozással szemben eljárást kezdeményezni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő, illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel (Vállalkozással) közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Testülethez. A békéltető testületekről, az eljárás menetéről, a hatáskörükbe tartozó ügyekről, az elérhetőségükről az alábbi webhelyen kap tájékoztatást: www.bekeltetes.hu
A békéltető testületi eljárás mellett az Európai Unióban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben élő állampolgárok igénybe vehetik az Európai Bizottság által üzemeltetett online vitarendezési platformot is.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr
A Vállalkozás által üzemeltetett Webáruház szolgáltatás az internet sajátosságai miatt belföldről és külföldről is elérhető, azonban Vállalkozás jelenleg csomagküldési tevékenységet csak Magyarországon belül végez.
A szerződéskötés lehetséges nyelve magyar.
Név vagy Cégnév
e-mail cím
Irányítószám
Település neve
Utca, házszám
Telefonszám
Megjegyzés
A vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával az adatok tárolására, archiválására és kezelésére a Vállalkozást bízta meg, aki vállalta az adatok bizalmas kezelését, azokat a fennálló jogviszony alapján harmadik félnek nem adja ki és szerverein biztonságosan tárolja. Ennek részletes szabályozása az Adatkezelési tájékoztatóban található.
A vásárlás a Vállalkozás internetes felületén (Webáruházban) leadott megrendeléssel, a jelen szerződési feltételek elfogadásával jön létre.
Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a megrendelő által megadott adatok (pl. név, megjegyzés mező, stb.) sértő kifejezést tartalmaz a megrendeléseket érvénytelennek minősítse. A vásárló a termékkínálatból szabadon válogathat, azokat kosarába helyezheti, ezután a bejelentkezés mellett a kosarába gyűjtött termékekre rendelési igényét leadhatja. A rendelési igény beérkezéséről a Vállalkozás Webáruház rendszere lehetőség szerint 24 órán belül visszaigazolást küld a megrendelő e-mail címére. Amennyiben a megrendelőhöz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a megrendelő ajánlati kötöttségei megszűnnek. A rendelés feldolgozása után a megrendelő e-mailben újabb értesítést kap a termékek bolti átvételének várható idejéről.
A fogyasztó az elállási jogát a vásárlás napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Jelen feltételekről írásba foglalt szerződés nem születik, azt a Vállalkozás nem iktatja.
- Vállalkozás weboldalán, a webáruház szolgáltatást igénybe vevő természetes személy (továbbiakban Vásárló) a Webáruház termékkínálatból bejelentkezés és regisztráció után a kosárba helyezheti a megvásárolni kívánt terméket a kosárba gomb megnyomásával. A kosárban a termék darabszáma változtatható, egy-egy termék vagy a teljes kosártartalom törölhető. A kosárban lévő tételek mennyiségének módosítását követően a kosár tartalma automatikusan frissül.
Felhívjuk a kedves Vásárló figyelmét, hogy a kosárba helyezett termék technikai okokból NEM kerül azonnal lefoglalásra Vállalkozás árukészletéből, a kosárba helyezett termék tehát nem jelent tényleges foglalást! Bár törekszünk a készletinformáció gyakori frissítésére, előfordulhat, hogy adott termékre egy időben több rendelés érkezik. A rendelés Vállalkozás általi feldolgozása után küldött e-mail tartalmazza a termék tényleges átvehetőségéről szóló információkat.
- A termékek kiválasztása után a „Megrendelés” gombra kattintva be kell jelentkezni a folytatáshoz.
- A „Megrendelés befejezése” gomb megnyomása után a rendelési folyamat lezárul, a rendelés a Vállalkozáshoz továbbítódik.
- Vállalkozás Webáruház rendszere automatikus e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót a rendelés beérkezéséről. Az első értesítés a rendelés fogadását, a további e-mailek a változtatást, illetve az összekészítést és a lezárást tájékoztatják.
A rendelés feldolgozása munkaidőben történik – a szállítás indítása legkésőbb 48 órán belül (munkanap) a futárszolgálat automatájában startol. Ezután a szállítási idő az automaták telítettségétől függően 24-48-72 órán belül átvehetőek.
- Amennyiben a rendelt termék raktárról nem elérhető, Vállalkozás beszerzési folyamatot indít el adott termékkel kapcsolatban. A termék beérkezése után Vállalkozás e-mail üzenetben (kérésre telefonon vagy SMS-ben) tájékoztatja Vásárlót a termék átvehetőségéről.
- A Vásárló által rendelt termékek vásárlása a webshopon keresztül előre utalással / utánvétes fizetéssel történik. Átvétele a kiválasztott foxpost automatában történik.
A Vásárló a vásárolt áru és/vagy szolgáltatás ellenértékének teljesítését az alábbi módokon oldhatja meg:
Előreutalás számlaszámra
Utánvétes fizetés az átvételi automatában (bankkártyával)
Vállalkozás minden esetben a fizetési módnak megfelelő számlát állít ki, amelyet kérésre nyomtatott formában is rendelkezésre bocsájt.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót az adásvételre irányuló szerződés esetén a terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhet a megrendelő az elállási jogával. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.
Nem gyakorolható az elállási jog a digitális licensz, valamint dobozos formában értékesített szoftver esetén amennyiben a doboz felbontásra került. (45/2014-es kormányrendelet 29§. alapján.)
Vállalkozás követelheti a nem rendeltetésszerű használatból, szállításból vagy tárolásból adódó anyagi kár megtérítését. Amennyiben a visszahozott áruról vélelmezzük, hogy károsodott és ez a károsodás a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be, a fenti rendelet értelmében, a termékben okozott értékcsökkenés megtérítését a Vállalkozás követelheti a megrendelőtől. Felek a csomag károsodásának bizonyításaként kölcsönösen elfogadják a Vállalkozás által, a visszaérkezett áru felbontásakor készített videófelvételt.
Vásárló elállási szándékát jelezheti az elállási nyilatkozat kitöltésével és elérhetőségeinkre történő elküldésével. Postai úton történő jelzés alkalmával Vállalkozás a postára adás időpontját veszi figyelembe. Amennyiben Vásárló ily módon jelzi elállási szándékát, köteles ajánlott küldeményként feladni a jelzését, hogy igazolni tudja a postára adás dátumát. A megrendelt terméket Vásárló postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Vállalkozás címére. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat Vállalkozásnak nem áll módjában átvenni! Vásárló kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen csomagolásból, tárolásból vagy szállításból eredő károknak megtérítése nem Vállalkozást terheli. A visszaküldött áru Vállalkozáshoz történt beérkezését követően videókamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék vizsgálata. A termék visszaérkezését követő tizennégy naptári napon belül, amennyiben az nem sérült, a vásárlással megegyező módon (készpénz vagy átutalás) Vállalkozás visszatéríti a termék vételárát. A szállítási költség nem része a visszatérítésnek!
A Webáruház szerződési feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg Vállalkozás a Webáruház-szolgáltatást biztosítja, illetve a megszűnés előtt kezdődő, de még lezáratlan ügyekre, azok lezárásáig. Regisztrált Vásárló bármikor kérheti a szerződés azonnali hatályú megszüntetését, amennyiben nincs folyamatban tranzakció és egyik fél részéről sem áll fenn követelés. Ezt személyazonosságának igazolása után tudomásul vesszük és a felhasználó bolthasználati lehetőségét megszüntetjük a regisztrációjának törlésével. Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy a vásárló által a Vállalkozás érdekeit sértő magatartása esetén indokolt esetben a szerződést egyoldalúan felmondja.
Vállalkozás sem anyagi sem erkölcsi felelősséget nem vállal a következő esetekben.
A Vásárló/felhasználó figyelmetlensége, gondatlansága által vagy szándékosan okozott anyagi károk esetén.
(Pl. termék fizikai sérülése, nem megfelelő használat (zenedoboz visszafelé tekerése),Lufik esetén durranás használat közben,).
A Vásárló/ felhasználó által szándékosan vagy hanyagsága eredményeként elkövetett visszaélések, abból származó károk esetén.
(Pl.: téves rendelési, kapcsolattartási, számlázási adatok megadása, adatok harmadik személynek történő kiadása, rongált termékek)
A szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:
meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak;
rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
rendelkeznie kell azon tulajdonságokkal, melyeket a vállalkozás vagy képviselője nyilvánosan kijelent (pl. hirdetés, szóróanyag, stb. útján);
alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott célokra, amelyet a fogyasztó a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott
(Pl. fogyasztói megkeresés alapján termék ajánlása az adott célokra.)
rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárt, valamint a szerződésben meghatározott tartozékkal, használati útmutatóval
(pl. csomagolás, üzembe helyezési utasítás, ügyfélszolgálati támogatás);
a szolgáltatás (áru, termék), alkalmas kell legyen azokra a célokra, amelyet jogszabály, műszaki szabvány vagy ezek hiányában irányadó magatartási kódex előír;
amennyiben a Vállalkozás mintát, próbaterméket biztosított a szerződéskötés előtt, a szerződés tárgyának meg kell felelnie a próbaverziós termék tulajdonságainak.
Polgári Törvénykönyv szerinti hibás teljesítés (Ptk. 2013. V. 6:157.§))
Főszabály szerint a kötelezett (Vállalkozás) hibásan teljesít, ha a szolgáltatás (termék) a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése (2022. január 1-től: 373/2021.(VI.30.) Kormány rendelet.)
Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.
Nem teljesít hibásan a kötelezett (Vállalkozás), ha a jogosult (Vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Termékeink minőségére a jogszabályok szerinti mértékű szavatosságot, illetve jótállást (garanciát) vállalunk.
A Vásárló jogosult reklamációját, észrevételeit írásban eljuttatni a Vállalkozáshoz. A reklamációt a Vállalkozás köteles megvizsgálni, az eredményről és a további teendőkről írásban értesíteni a Megrendelőt.
Hatályos jogszabályok 2021. január 1-től vásárolt termékek esetén: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor
Új jótállási és szavatossági szabályok 2022. január 1-től: https://adozona.hu/altalanos/Uj_jotallasi_es_szavatossagi_szabalyok_2022_SW62YL?fbclid=IwAR3wn5WWAKzay_LFVGaBiuVPGufP98stabaZH-sISFSnXX4CeJQckgv_zWU
Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás – jogszabály alapján – nem vonatkozik, ugyanakkor a fogyasztót megilletik a szavatossági jogok.
A Ptk. 6:163. § (2) bekezdése alapján minden termékre - fogyasztói szerződés esetén - a termék átvételétől számított 2 éven belül érvényesíthető szavatossági igény. A kötelező, jogszabályon alapuló jótállásra vonatkozó 151/2003.Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése alapján a rendelet 1. mellékletében felsorolt termékekre 1 év jótállás vonatkozik.
Kellékszavatosság Bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (Válallkozás) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának). Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)
A vásárló hibás teljesítés esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A vásárló a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: kérheti a kijavítást, vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a cserét nem kérte, ill. nem kérhete, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a vásárló is kijavíthatja, ill. mással kijavíttathatja vagy - végső esetben (a vállalkozás nem végezte el a cserét, vagy javítást, vagy ha a hiba súlya indokolja) - a szerződéstől elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot. A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor a termék átvételétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A vásárló az Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A termék átvételétől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, a Vargalandshop.hu-ról vásárolta. 12 hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt
A termékszavatosság azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól*, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
(* Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.)
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatosság időtartama új termékeknél a vásárlástól számított: két év.
Termékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
kizárólag kijavítást vagy (ha a kijavítás megfelelő határidőn belül nem lehetséges) kicserélést követelhet, kivéve ha
a gyártó/forgalmazó a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
A jótállásnak két fajtája van:
- a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
- a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a Vállalkozással szemben. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
A jótállási határidő a termék kézhezvételével kezdődik. Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, ill. termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a vásárló, de a vásárlót a jótállásból fakadó jogok mellett a termék,- és kellékszavatossági jogok is megilletik.
A 151/2003. Korm. rend. 7. §-a alapján, a fogyasztó a termék meghibásodása esetén, a termék átvételétől számított 3 munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, mely terméket az Ékszerm kft köteles kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető: - jótállási jegy és/vagy az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat Ezek teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval/ vállalkozással közölni.
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót/vállalkozást a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Ha a jótállásra kötelezett a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget kötelezettségének, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén a termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
6. Adatvédelem
Részletes leírást az Adatvédelem linken találhat: https://www.vargalandshop.hu/adatvedelem
7. Szállítási / fizetési módok
Részletes leírást az Adatvédelem linken találhat: https://www.vargalandshop.hu/szallitasi-feltetelek